Powered By Blogger

9.9.09

RAYA!! RAYA!! RAYA !!

Salam,
Bahang nak raya makin terasa. Semua orang bercakap pasal persiapan raya. Ada yang dah prepare semua , ada yang belum , ada yang shopping sakan dan tak kurang juga yang membeli ala kadar jeeee. Saya pun belum beli apa2 lagi untuk anak2 . Cadangnye nak pergi shopping malam ni . Bawa anak2 berbuka kat luar.
Bercakap pasal nak raya ni memang best. Apa taknyerr .... baju raya berpasang2, kuih raya yang order berbekas2, duuit raya lagi .......... tapi bila pikir pasal lepas raya semua SAKIT KEPALA !!!! macam mana nak berbelanja nanti ??? Itulah lumrah kehidupan kita . Bukan hanya pada musim raya ni jee tapi sebenarnya setiap bulan sama jeee.... Cukup bulan terima gaji , x sampai seminggu dah kering .. Saya pun macam tu. Dari luaran , orang akan nampak kesenangan kami tapi dalaman kami tak siapa yang tahu. Walaupun pendapatan kami okay ( RMxxxx) tapi bila ditolak anak sekolah (RM2650 sethn) , pengasuh (RM450 sbln) , kereta (2 buah) , rumah ( RMxxxx) , persekolahan adik saya ( kami ni yatim piatu , saya jaga dia sejak dia darjah 2 lagi ) , hutang bank lagi , mana tak sakit kepala!!! Tapi saya pasti ramai lagi kengkawan yang macam saya. Yang banyak tanggungan. Mak ngan ayah kat kampung nak juga di hulur, adik-beradik sekali sekala mohon bantuan. BILA LAGI NAK BERUBAH ???? "Tak ada orang lain yang boleh merubah nasib kita malainkan usaha kita sendiri". Dan saya dah pun pilih untuk BERUBAH dan MENGUBAH nasib diri dan keluarga. Saya ada impian yang perlu di capai !!! Kengkawan xde impian ke???? SO , bila lagi nak berubah ? Tepon je saya, nanti kita kongsi cerite nak berjaya ...

No comments:

Post a Comment