Powered By Blogger

8.9.09

nekad xkan pandang belakang lagi !!!!




salam,


saya x pernah menyesal dalam setiap keputusan yang sya buat sampai la hari ini. Setipa yang saya lakukan, saya yakin dan nekad. Tahun 2005, sahabat telah memperkenalkan bisnes MLM ni. Pada masa tu , saya baru je melahirkan puteri sulung kami yang kebetulannya kena sawan tangis ( kate orang2 tua la). Dia datang ke rumah memberi penerangan dan berjaya menarik minat saya . Tapi saya tidak terburu-buru , saya berbincang dengan suami tercinta dan keputusan yang di buat adalah bersama. Bukan nak jadi isteri mithali tapi ianya melibatkan modal yang terlalu banyak. RM 21K??? Tapi kami nekad nak join bisnes ni dan saya pun puch la 10 set premium Beautiful. Pasal nak jual set memang xde masalah. X sampai 3 bulan semua set habis di jual secara ansuran. Tapi masa berlalu dan saya masih xde lagi jumpa downline yang berminat nak join. Masalah saya yang utama pada masa tu ialah anakanda yang menangis tak kira siang dan malam. Dah puas berubat , moden ke tradisional , semua kami cuba tapi tetap x hilang. Akhirnya kami mula mengundur diri dari buat bisnes ni. WALAUBAGAIMANAPUN saya tak menyesal dan tak menyalahkan sesiapa pun. Hutang bank ( RM 21K ) dapat saya langsaikan dalam masa 2tahun setengah ( hasil dari collection ). Saya hanya melihat kejayaan demi kejayaan upline saya yang kini bergelar usahawan jutawan yang berjaya dari jauh.


Awal 2009 , saya berbincang dengan suami untuk mulakan balik bisnes ni. Kali ini saya betul-betul nekad dan suami pulabukan sekadar bersetuju malah berjanji akan turun padang bersama-sama. Kami akan berusaha untuk berjaya seperti CDM Rosniah ( upline ). Tapi masa tu saya tengah mengandungkan anak yang ke-3. Masa berlalu dengan pantas dan saya selamat melahirkan seorang putera ( 2 puteri )dan Alhamdulillah xde masalah apepun . Belum habis pantang lagi saya dah mula call CDM Rosniah. Dan dia tanpa rasa marah dengan atas apa yang pernah saya buat dulu , datang memberi penerangan yang mana jalan bisnes nye tetap sama macam dulu cuma saya yang minta ( nak refresh ).


Kini saya dah kembali bersama HAI-O dan akan berjuang untuk mencari rezeki untuk masa depan anak-anak. Bak kata CDM Rosniah "kita berJIHAD mencari rezeki untuk keluarga".


Saya NEKAD xkan pandang belakang lagi !!!! Demi kesenangan anak2 , saya akan berusaha. INSYA ALLAH...

No comments:

Post a Comment